Loading Evenimente

Yoga este o veche practică indiană, prima dată descrisă în textele Vedice, în jur de 2500 ani î.H, care utilizează exercițiile fizice și mentale pentru a atinge starea de Samadhi, sau de uniune individuală cu infinitul. În conformitate cu primele descrieri despre Yoga („Yoga Sutras”, sec. III î.H.) aceasta reprezintă neutralizarea fluctuațiilor minții (“Yoga chitta vritti nirodha”).
Hatha Yoga este una dintre numeroasele căi sau forme de practică Yoga, ce se concentrează asupra condiției fizice generale (nivelul fitness), prin tehnici de respirație (Pranayama), posturi (Asana), și meditație (Chanda). Ca și alte forme de Yoga, Hatha Yoga este menită să liniștească mintea și să mărească puterea de concentrare, atenția (focusul), de introspecție (observare, analiză și control asupra propriului corp), de conștientizare. Practica Yoga duce la o considerabilă îmbunătățire a rezistenței musculare și a celei cardio-respiratorii, a flexibilității și elasticității, la reducerea procentului de grăsime corporală prin stimularea metabolismului pe parcursul practicării Asanelor și a tehnicilor de Pranayama. Rezultatele studiilor științifice indică faptul că practica Hatha Yoga poate crește în mod semnificativ mobilitatea gleznei, a celei scapulo-humerală și coxofemurală, extensia, flexia și rotația trunchiului, tonifică musculatura coloanei, cu rol important în menținerea unei posturi corecte. Creșterea gradului de mișcare (Range of Motion) rezultă din perioade îndelungate de întindere (Stretching), și cel mai probabil datorită creșterii în lungime a țesutului conjunctiv – cu proprietăți de elongație plastică, și a țesutului muscular – prin adiția de sarcomere la capătul fibrelor musculare.
Datorită numeroaselor beneficii aduse pe plan fizic și mental, cu trezirea și elevația stărilor sufletești de pace interioară, liniște și fericire, de comuniune și iluminare spirituală, clasele de Hatha Yoga pot fi practicate de oricine, indiferent de vârstă sau sex, și indiferent de condiția fizică (începători sau avansați). Datorită modului în care sunt practicate și abordate asanele în Hatha Yoga¸ acordând o foarte mare atenție detaliilor legate de aliniamente (poziția anumitor elemente cheie cum ar fi cea a pelvisului, coapselor, a tălpilor, scapulelor etc.), a stretching-ul pielii pe anumite zone ale corpului, a contracțiilor musculare izometrice, flexiile, extensiile și/sau rotațiile la nivelul diferitelor articulații, acestea pot fi abordate și de gravide sau persoane care au suferit diferite traume, intervenții chirurgicale sau sunt în faza de reabilitare medicală, la indicațiile medicilor specialiști. Pentru această ultimă categorie de participanți, precum și pentru novici ai practicii, deseori în Hatha Yoga – în special stilul Iyengar Yoga, se apelează la accesorii speciale gen cărămizi, curele, perne, scaune, pături, etc. tocmai pentru ca practica asanelor să devină facilă, accesibilă și acestor categorii speciale.
Nu uita, “Yoga is for everyone”! Alătură-te claselor de Hatha Yoga de la The Brave Wolf – Sport Studio®!

Comenteaza