Loading Evenimente

Metoda PILATES denumită până nu demult și CONTROLOGY este un mod excepțional de corectare și menținere a unei posturi corecte. Metoda inovativă concepută de Joseph Hubertus Pilates transformă într-un mod uimitor aspectul corpului, modul în care îl folosim și felul în care îl simțim. Frecventarea regulată a claselor de Pilates contribuie la tonifierea musculaturii profunde a coloanei, a musculaturii zonei “CORE” (zona centrală a corpului) prin activarea “Powerhous-ului”, grupe musculare responsabile de o postură elegantă. Foarte des, exercițiile din repertoriul Pilates sunt aplicate în Kinetoterapie ca metodă de recuperare medicală în urma unor traume sau pentru corecția unor posturi viciate. Cu mare succes, metoda este folosită frecvent în lumea dansului, în special Balet. Studiile științifice au demonstrat că participarea la un program de 12 săptămâni de exerciții PILATES au dus la creșteri semnificative ale rezistenței musculaturii abdominale, a mobilității articulare, a forței specifice fără obținerea hipertrofiei musculare, dezvoltând echilibrul, îmbunătățind coordonarea neuro-musculară, modelând corpul dându-i un aspect suplu, elegant și o mișcare grațioasă. Metoda se bazează pe respectarea a două categorii de principii care reprezintă cheia de succes a conceptului de Pilates: principiile tradiționale și cele posturale.
Principiile tradiționale sau fundamentale, sunt reprezentate de: respirație, concentrare, control, centralizare, precizie, fluiditate, izolare și rutină.
Principiile posturale urmărite pe parcursul executării exercițiilor din repertoriul Pilates sunt: poziția pelvisului, alungirea axială vertebrală, poziția cutiei toracice și a omoplaților, a zonei cervicale și a capului.
Pilates este o clasă specială în care mintea este strâns conectată la corp formând o unitate, o simbioză și un control complet, ”Mind & Body”.
Clasele de Pilates pot fi frecventate de oricine, indiferent de vârstă (de la copii la vârstnici), indiferent de condiția fizică (de la debutanții care au renunțat la un stil de viață sedentar, până la cei cu un nivel fitness foarte bun), gravide sau cei care urmează un program de reabilitare medicală.

Comenteaza